Платні автостради в Польщі - все, що вам потрібно знати!

 

Платні автомагістралі в Польщі - які ділянки є платними? Скільки? Історія будівництва та план розвитку

Платні автомагістралі в Польщі є стандартними. Переважна більшість ділянок швидкісних доріг, які є автострадами, потребують відповідної плати. Як ми порівнюємося з іншими країнами Європи і яка історія автомобільних доріг у Польщі?

БЕЗКОШТОВНІ ТА ПЛАТНІ АВТОСТРАДИ В ПОЛЬЩІ - ІСТОРІЯ

Польща не розвинена в плані автомобільних доріг. План уряду, розроблений у 2019 році, передбачав, що наша країна матиме лише 2100 кілометрів автодоріг. На даний момент побудовано 1700 кілометрів таких доріг. Наприклад, набагато менша Бельгія має аж 1760 автомагістралей. У Польщі решта 400 кілометрів знаходяться на стадії будівництва або тендері. З чого це почалося?

Почнемо з того, що план будівництва швидкісних доріг і автомагістралей у Польщі з’явився на початку міжвоєнного періоду, а потім був відновлений у 1960-х роках. Незважаючи на великі плани, до 2009 року єдиною магістраллю в повному значенні цього слова була автомагістраль A6, побудована в 1930-х роках Третім Рейхом як сполучення між Берліном і Щецином. Вона є продовженням німецької автостради A11. West Pomeranian A6 безкоштовний.

Лише у 2005 році почали будувати першу повноцінну польську автостраду номер А1. Розв'язка Русоцин - розв'язка Сварожин була відкрита для автомобільного руху в 2007 році, а повністю завершена в 2008 році. A1 має бути автострадою в Польщі, яка з’єднує північ і південь, протяжністю 568 кілометрів і з’єднує Русоцин (Поморське воєводство) з Горжичками (польсько-чеський кордон).

Раніше існуючі дороги модернізували та пристосували для надання їм статусу автомобільних. Йдеться, зокрема, про будівництво ділянок автомагістралей А2 та А4. На даний момент найбільш просунутим будівництвом є автомагістраль A1 (майже 86 відсотків запланованого плану сполучення доріг), A2 (79 відсотків), A4 (повністю завершена) і A8 (також повністю завершена). Зрештою, мережа автомобільних доріг у Польщі має виглядати так:

A1: Русоцин (Поморське воєводство) - Горжички (польсько-чеський кордон) - 568 кілометрів

A2: Свєчко (польсько-німецький кордон) - Кукурики (польсько-білоруський кордон) - 622,2 кілометра

A4: Jędrzychowice (польсько-німецький кордон) - Korczowa (польсько-український кордон) - 672,8 кілометрів

A6: Kołbaskowo (польсько-німецький кордон) - Rzęśnica (Західнопоморське воєводство) - 29 кілометрів

· A8: об'їзна автострада Вроцлава - 22,4 кілометра

A18: Ольшина (польсько-німецький кордон) - Кшижова (Дольношльонське воєводство, автострада А4) - 76,8 кілометрів

A50: Центральний комунікаційний порт - Мінськ Мазовецький (Мазовецьке воєводство) - 100 кілометрів

Варто зазначити, що найбільша кількість автострад у Польщі з’явилася у 2007-2012 роках, як гарантія швидкого сполучення до запланованої тоді спортивної події, тобто Чемпіонату Європи з футболу 2012 року.

ЯКІ ДІЛЯНКИ АВТОМАГІСТРАЛІ ПЛАТНІ, А ЯКИМИ МИ ПРОЇДЕМО БЕЗКОШТОВНО?

У Польщі деякі ділянки автомагістралі є безкоштовними, а деякі – платними. На даний момент ми будемо безкоштовно їздити автомобілем на ділянці між Торунем і Пйотркув-Трибунальським (автомагістраль А1) і далі. Ділянка між Лодзью та Варшавою також безкоштовна, як частина автостради А2.

Подібна ситуація і з частиною автостради А4, тобто ділянкою між Краковом і Корчовою. Ми також проїдемо Вроцлавську об’їзну дорогу та ділянку Вроцлав – Єндржиховіце (А4) безкоштовно. Вищезгадана автомагістраль A6 безкоштовна.

Решта серії вже оплачені. Платні автомагістралі в Польщі включають ділянку Русоцін - Нова Вєсь на автомагістралі А1 (одна з найстаріших ділянок платної автомагістралі в Польщі), ділянку між Новим Томишлем і Свєцьком, між Коніном і Новим Томишлем і Конін і Стрикув на автомагістралі А2 , а також Вроцлав - Ґлівіце та Катовіце - Краків (А4).

На даний момент більшість ділянок автошляхів у Польщі все ще вільні. Однак це не пов’язано з планами запустити безкоштовні дороги. Укладання контрактів на реалізацію, адаптація інфраструктури, підготовка відповідних дозволів і визначення ставок просто потребують часу. Проте GDDKiA припускає, що до 2024 року на всіх ділянках автомагістралей у Польщі, які зараз діють, потрібно буде сплачувати відповідну плату. Важливо, що вартість проїзду на вищевказаних ділянках неоднакова і залежить від оператора та його поступок. Тож за одні автомагістралі ми платитимемо більше, а за інші – менше.

СКІЛЬКИ КОШТУЮТЬ АВТОМАГІСТРАЛІ В ПОЛЬЩІ?

На початку варто підкреслити, що польські автостради є одними з найдорожчих у Польщі. Кілометр траси може коштувати навіть 4 злотих. Для порівняння, річна віньєтка в Чехії коштує близько 260 злотих, а абонемент на 10 днів туристи можуть купити за 53,50 злотих. Це однозначно менше, ніж прохід більшості польських швидкісних доріг у вигляді автобану.

Платні автомагістралі в Польщі мають різні тарифи залежно від менеджерів. Встановлені самим GDDKiA нижчі, ніж у приватних операторів. Пам’ятайте, однак, що будь-яка сума, яка стягується з водіїв, повинна бути погоджена з Генеральною дирекцією національних доріг і автострад.

Найдорожчими є концесійні ділянки. Тут ставки сягають 4 злотих за кілометр. Давайте подивимось деталі. На автомагістралі А1 тариф за кілометр коливається від 0,16 злотих (для двоколісних і двовісних транспортних засобів без причепа), через 0,38 злотих (для інших транспортних засобів, у тому числі з причепом) до 1,6 злотих для автомобілів понад 3, 5 тонн. На практиці легковий автомобіль заплатить за проїзд А1 понад 30 злотих.

У випадку з А2 це ще дорожче. На дорожчій ділянці (Новий Томишль – Конін) потрібно сплатити суму від 0,4 злотих за мотоцикл і двовісний транспортний засіб до 4 злотих за вантажівку. Ефект? За відстань у 150 кілометрів водій легковика заплатить 60 злотих, а стандартної вантажівки від 220 злотих до збільшеної місткості до 400 злотих!

Автомагістраль А2 викликає суперечки. Ну тут плата стягується як на в'їзді, так і на виїзді. Вигідно проїхатися посеред дороги, щоб не платити повну плату за дорогу. У випадку автомагістралі А2 плата становить від 5 злотих за мотоцикл, 10 злотих за двовісний автомобіль і 35 злотих за вантажівку.

ПЛАТНІ АВТОМАГІСТРАЛІ - ПОЛЬЩА: ЯК СТЯГУЄТЬСЯ ПЛАТА ЗА ПРОЇЗД У ПОЛЬЩІ?

Є кілька способів оплати проїзду в Польщі. Найбільш популярними і традиційними є стандартні ворота. Водій отримує квиток на в'їзді на дорогу, а на виїзді оплачує проїзд згідно з тарифом. Ворота планується поступово ліквідувати через вартість їх утримання та утворення величезних заторів під час збільшення трафіку на трасі.

Другий варіант – віньєтні системи. На чому базується така система? Водій реєструється за реєстраційним номером транспортного засобу і за ним система спостерігає, коли він рухається по дорозі. Виїхавши з дороги, він розраховує відповідні ставки та списує гроші з рахунку того, хто прив’язав транспортний засіб до свого рахунку. Найчастіше цією системою користуються водії вантажівок, які контролюють тарифи на проїзд по автомагістралі.

Легкові автомобілі можуть користуватися програмами дорожників. Наприклад - додаток Amber One використовується на трасі А1. Його можна прив’язати до банківського рахунку, а спеціальна система зчитує номери автомобіля на в’їзді та виїзді з автомагістралі. Завдяки цьому не потрібно завантажувати традиційний квиток і стояти в чергах біля звичайних воріт.

Також за допомогою паливної картки можна оплатити проїзд по автомагістралях. Це можна підключити до системи ViaToll (система оплати вантажівок у Польщі), а також до автомагістралі А4 (оплата зніметься автоматично з паливної картки). У разі доріг A1 або A2 плата за проїзд може бути сплачена на виїзді за рахунок передплаченого палива.

Як бачимо, система збору плати за проїзд та рух на автомагістралях у Польщі досить складна. Важко реально визначити ставку, яку система обчислить для нас для даної автомагістралі. Варто мати готові варіанти екстреної оплати та підключитися до програми менеджера, щоб безпечно пересуватися польськими дорогами. Ми також рекомендуємо вам визначити свій маршрут перед тим, як вирушати в подорож, щоб оцінити витрати на використання автомагістралей і, можливо, зменшити їх, перетинаючи швидкісні дороги або вибираючи ранній виїзд.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Автомобілі на польській реєстрації.

Малий Прикордонний Рух

база номеров мобильных телефонов украины скачать