Смертність на дорогах у Польщі та Німеччині – статистика

 У Польщі кількість ДТП на польських дорогах з року в рік зменшується. Також зменшується кількість поранених і загиблих. Водночас швидкісних доріг у нас стає все більше. Статистика міліції про ДТП протягом багатьох років показує, що кількість найсерйозніших ДТП – тобто ДТП – зменшується. Попри одноразові стрибки вгору, як це було у 2016 році (коли було вимкнуто близько 400 радарів), чи різкі падіння вниз (2020 та 2021 роки – роки пандемії), тенденція чітка. За останні 10 років кількість ДТП зменшилася на 38,4%, постраждалих у цих пригодах – на 42,3%, загиблих – на 37,1%.

Стан польських доріг покращується

Згідно з даними GDDKiA, з 2002 року до 1 квітня 2022 року в Польщі було збудовано загалом 4104 км швидкісних доріг. У тому числі 1344 км автомагістралей і 2760 км швидкісних доріг.

«Будівництво нових швидкісних доріг і автомагістралей, звичайно, необхідне, але це остаточно не вирішує проблему безпеки дорожнього руху» , - каже Пьотр Обрзуд, директор філії AUXILIA SA, компанії, яка допомагає жертвам ДТП отримати претензії, адекватні понесеним збиткам. " Чому? Варто придивитися до структури місць ДТП. Статистика поліції за 2021 рік повідомляють, що 80% аварій сталося в т. зв дороги з двостороннім рухом і однією проїжджою частиною, тобто ті, з якими ми найчастіше маємо справу. Тоді як на автобанах аварійність лише 1,6%, а на швидкісних – 1,8%». - пояснює Пьотр Обрзуд з Auxilia SA

Причому у 2021 році переважна більшість аварій, тобто 68,6%, сталася у населених пунктах. застосування? Будівництво швидкісних доріг є важливим, але це не обов'язково впливає на кількість ДТП, як прийнято вважати.  

Кількість смертельних випадків на дорогах Польщі та Німеччини лякає

У статистиці ДТП у країнах Євросоюзу за 2020 рік Польща посідає 7 місце за кількістю аварій. Але за кількістю загиблих у таких інцидентах ми вже на 3-му місці з 2491 загиблим. На першому місці Німеччина, на другому – Франція, на четвертому – Італія.

Слід зазначити, що існують суттєві відмінності між кількістю ДТП і кількістю загиблих у таких подіях, які чітко вказують на те, наскільки безпечними чи ні є дороги тієї чи іншої країни. 

Таким чином, у Німеччині "тільки" 2179 смертельних випадків, а аварій понад 264 000. (!). Відповідно, Італія нараховує 2395 осіб, які загинули в аваріях, з понад 118 тисячами. такі події. У Польщі подібна загальна кількість загиблих, 2491, з «лише» 23 540 ДТП. 

Такі значні диспропорції виводять нашу країну на перше місце за рівнем загибелі на 100 ДТП у країнах ЄС. Польща в цьому рейтингу виявилася сумнозвісним лідером з індексом 10,6. А це означає, що на кожні 100 ДТП у нашій країні гине в середньому понад 10 людей!  

Це дуже сильна перша позиція, оскільки Данія йде другою з показником 6,5. Цього теж недостатньо, але є явна різниця між нашою країною та рештою європейської спільноти. Німеччина знаходиться в кінці таблиці, а Італія тут друга за кількістю аварій, на 14 місці.

Такі дані яскраво свідчать про те, що наша країна ще не впоралася з проблемою безпеки дорожнього руху. Всупереч видимості, тобто зменшенню кількості аварій, у таких інцидентах все ще гине дуже багато людей. 

Тривожна зміна тенденції 

Однак якщо заглибитися в аналіз глибше, то ситуація виявиться ще більш тривожною. З 2015 року рівень смертності перестає падати і починає рости! За період з 2012 по 2020 рік він зріс з 9,6 до 10,6 в цілому. На практиці це означає, що щорічно в результаті ДТП гине приблизно на 235 осіб більше. 

Чому погано, коли так добре?

Зі зрозумілих причин відповідь на це питання не буде простою і однозначною. Факторів, які впливають на кількість ДТП, багато. Проте ми хочемо звернути особливу увагу на питання, яке не надто часто береться до уваги в дослідженнях безпеки на польських дорогах. Йдеться про обізнаність водіїв та їх розумовий підхід до керування транспортними засобами, а також про безпечну чи ні поведінку під час водіння.  

Смертельно небезпечні водії - основна причина ДТП 

За даними Головного управління поліції, найчастіше причиною аварій є вини осіб, які керують транспортним засобом. У 2021 році через дії водіїв сталося 20 623 ДТП, тобто 90,4% від усіх таких подій. На другому місці, хоча й зі значно нижчим результатом – 5,5%, – вина пішоходів. 

Статистика чітко показує природу помилок водіїв під час водіння. Найбільші пропуски: ненадання переваги в русі – 27% та невиконання швидкості руху до умов руху – 25,5%. Інші причини також в основному пов'язані з недотриманням ПДР. 

Провина водія здається очевидною, коли ми розглядаємо автомобільні аварії. Однак водії стають дедалі необережнішими за кермом, а отже, небезпечнішими для себе та інших учасників дорожнього руху. 

Звідки така теза? Ситуація стає зрозумілою, якщо ми поглянемо на ще одну тривожну тенденцію. Послідовно – як причина ДТП – зростає провина людей, які керують транспортними засобами.

У 2012 році 81,5% водіїв транспортних засобів були винні в аваріях. Однак у 2021 році цей відсоток становив уже 90,4%. Здавалося б, суспільне усвідомлення безпеки дорожнього руху повільно, але впевнено змінюється на користь, але збільшення на 10% винних водіїв як причини ДТП доводить протилежне. 

Чому так важливо зменшити кількість аварій та жертв у них?

Відповідь на це питання здається дуже простою – тому що в них гинуть люди, а постраждалі в аваріях з тяжкими тілесними ушкодженнями борються з ними багато років чи все життя. Наслідки аварій відчувають і найближчі. 

Але, крім того, кожна ДТП та її наслідки пов’язані з величезними витратами для держави, яка живе з наших податків, тому простий висновок – і для кожного з нас. 

Скільки нам обходяться необережні водії?

Кожна аварія та діяльність, діяльність та обставини, пов’язані з нею, породжують конкретні витрати, які можна досить точно розрахувати. Вони включають роботу міліції, рятувальників та правоохоронних органів, витрати на лікування та реабілітацію, витрати на поховання, матеріальні витрати, ведення кримінальних справ, компенсації та компенсації, а також економічні витрати. 

Оцінка вартості ДТП у Польщі за 2018 рік, проведена Національною радою безпеки дорожнього руху, показує, що кожна ДТП коштує польській державі 1,4 мільйона злотих! Кожна смертельна жертва – 2,4 мільйона злотих, тяжко поранена – 3,3 мільйона злотих. За даними за 2018 рік т.в.о соціальні витрати від ДТП і зіткнень склали 56,6 мільярдів злотих (лише ДТП – 44,9 мільярдів злотих)! Що становило досить значну частину польського бюджету, тобто 2,7% ВВП Польщі (витрати від ДТП – 2,1% ВВП).

Тому в усіх наших інтересах – зменшити вартість автомобільних аварій. Але що ще можна зробити в цьому відношенні?

Зміна свідомості водіїв – на першому місці

«Під час роботи з постраждалими в аваріях, а також з винуватцями таких інцидентів, очевидно, що водії не замислюються про наслідки своїх дій». - Пьотр Обрзуд, директор філії компанії AUXILIA SA, яка підтримує постраждалих в аваріях, розповідає про свій досвід роботи з учасниками ДТП - «Я не подумав, я не передбачив, я дуже шкодую про це - так поводяться водії, які були винні щодо аварії висловили свою думку. Моя рефлексія з таких зустрічей така - вони непогані люди, але їм бракує усвідомлення того, наскільки насправді небезпечні аварії ». - додає Пьотр Обрзуд з AUXILIA SA  

Що потрібно змінити?

Можна припустити, що чергове посилення штрафів за порушення ПДР вплине на ставлення водіїв до водіння. Високий штраф за перевищення швидкості точно розхолодить любителів недільних «гонщиків». Однак справа може бути не такою простою. Здається, ключовим моментом є зміна суспільної обізнаності, а отже, і стимулів дотримання правил.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Автомобілі на польській реєстрації.

Малий Прикордонний Рух

база номеров мобильных телефонов украины скачать