Asthenie na de bevalling. Zelfdiagnose van asthenie

We blijven praten over asthenie, als een aandoening die ontstaat in een of andere groep patiënten. We hebben al gesproken over hoe het zich manifesteert bij kinderen en zwangere vrouwen, maar hebben de manifestaties niet besproken na de bevalling.

Manifestaties van postpartum asthenie.
Asthenische toestand in de periode van postpartumherstel is een vrij frequent verschijnsel, dat wordt veroorzaakt door talrijke factoren. Allereerst omvatten ze fysiologische processen van herstel van het lichaam en hormonale veranderingen daarin. Na de geboorte van een kind wordt het werk van het endocriene systeem gereconstrueerd tot een nieuwe koers, die wordt geassocieerd met de productie van melk voor het geven van borstvoeding aan de baby. In deze periode kunnen er koortsaanvallen zijn, aanvallen van zwakte en zweten. Een andere factor bij de vorming van asthenie kan de ontwikkeling van bloedarmoede zijn (gebrek aan hemoglobine als gevolg van bloedverlies bij de bevalling). Het kan worden gevormd na een keizersnede, met postpartum bloeding of met ernstig bloedverlies tijdens de periode van de bevalling.

Onaangename symptomen kunnen zich ook manifesteren als gevolg van de herstructurering van het cardiovasculaire systeem. Dit komt door het feit dat tijdens de draagtijd het bloedvolume dat door de bloedvaten circuleert, anderhalf keer toeneemt. Wat zal direct worden weerspiegeld in het niveau van de bloeddruk en in het werk van het hart. Nadat de geboorte is voltooid, keren de indicatoren van dit systeem sterk terug op hun fysiologische norm, die de algehele gezondheidstoestand kan beïnvloeden en ongemak veroorzaakt. Asthenie kan leiden tot postpartumdepressie, en in dit geval kan een jonge moeder een depressieve stemming voelen en vormen zich aanvallen van een sterke milt, prikkelbaarheid en zwakte. Vergeet ook niet het verstrijken van de aanpassingsperiode, want de verschijning in het gezin van de baby vereist ook een speciale psychologische aanpassing.

De belangrijkste symptomen die kenmerkend zijn voor asthenie na de bevalling zijn aanvallen van zwakte en geïrriteerdheid, snelle vermoeidheid en stemmingswisselingen, aanvallen van tranen. Er kunnen ook hoofdpijnen en spierpijn zijn, er kan ook sprake zijn van intolerantie voor fel licht en scherpe geuren, harde geluiden. Slaapstoornissen kunnen ook worden opgemerkt met slapeloosheid of slaperigheid. Bij het vormen van de hierboven beschreven kenmerken, is het noodzakelijk om te beseffen dat als deze symptomen niet door bepaalde ziekten worden veroorzaakt. Dan zullen ze tijdelijk zijn. Pathologie kan ook maskeren en onder ernstige laesies van het deel van het lichaam. Bijvoorbeeld, als de aanvallen van zwakte en onredelijke vermoeidheid kunnen optreden samen met de ontwikkeling van pijn in de onderbuik, met oedeem van de benen en de aanwezigheid van bloed in de urine, pijn bij het urineren, De aanwezigheid van koorts en rillingen vereist dringende medische hulp. Met alle mogelijke andere opties voor de ontwikkeling van het syndroom, is het belangrijk om vaker buiten te blijven en geen hulp van familieleden op te geven, kwalitatief en volledig, regelmatig te eten, goed te slapen en de invloed van stress te vermijden.

Evaluatieschaal van asthenie.
Om de aandoening te beoordelen, werd een speciale asthenaschaal ontwikkeld, ontwikkeld op basis van een speciale vragenlijst (Minnesota multidimensional personality profile). Deze enquêtetests zijn nodig om de omvang van de aandoening te bepalen en deze is ontwikkeld met inachtneming van de gegevens. Die werden verkregen bij de behandeling van patiënten met verschillende vormen van asthenie. Deze schaal wordt daarvoor gebruikt. Om snel de ernst van de pathologie te bepalen. In deze vragenlijst zijn er punten die nerveuze prikkelbaarheid beoordelen. En ook de efficiëntie en de mate van agressiviteit van patiënten. Sommige vragen kunnen informatie geven over de kwaliteit van de slaap en de toestand van het voortplantingssysteem. Bij het beantwoorden van elke vraag is het de moeite waard om het antwoord op een vijfpuntsschaal te beoordelen. Waar de eenheid is "ja, zeker" - en de vijf - "dit is absoluut niet". De resterende antwoorden zijn middelmatig,
Om de mate van asthenie te testen, heb je antwoorden nodig op 20 gestelde vragen:
1. Ik voel me helemaal gezond
2. Ik kan fysiek een beetje
3. Ik voel me behoorlijk actief
4. Al mijn acties geven me plezier
5. Ik voel me erg moe
6. Ik geloof dat ik veel tijd op een dag
heb 7. Als ik iets aan het doen ben. Ik kan me erop concentreren
8.
Ik ben fysiek in staat tot veel dingen 9. Ik ben bang voor die dingen die ik moet doen
10. Ik denk dat ik overdag heel weinig werk doe
11. Ik kan me goed concentreren 12. Ik
voel mezelf uitgerust
13. voor Ik heb veel moeite nodig om me te concentreren
14. Ik voel me fysiek in een slechte staat
15. Ik heb veel plannen
16. Ik word al snel moe
17. Ik heb tijd om heel weinig te doen
18. Ik voel dat ik niets doe
19. mijn gedachten snel en gemakkelijk verdwijnen
20. Ik voel lichamelijk zelf in perfecte staat.

Bij het beantwoorden van deze vragen moet men ook de antwoorden op deze of andere vragen en hun relatie met een bepaalde groep van asthenische manifestaties noteren. Dus de vragen 7, 11, 13 en 19 hebben het over de mentale sfeer, de vragen 2,8, 14 en 20 verwijzen naar de fysieke sfeer. De kwesties met betrekking tot de algemene sfeer zijn 1,5,12 en 16, de vragen 3,6,10 en 17 hebben betrekking op de afname van de activiteit, en de vragen 4,9,15 en 18 verwijzen naar de verminderde motivatie.
Als de post van hoe je alle vragen hebt beantwoord, scoorde je van 30 tot 50 punten - je moet er rekening mee houden dat er geen stoornissen zijn. Op 51-75 punten heeft asthenie een zwakke vorm, als de score groter is dan de uitgedrukte asthenie.

Manifestaties van het astheniesyndroom.
Als ze asthenie - een aparte pathologische conditie van het lichaam, de asthene syndroom is een speciale conditie van het lichaam, waarbij op de achtergrond van eventuele afwijkingen is toegenomen vermoeidheid, uitputting van vitaliteit en speciale, en energiebronnen. De belangrijkste symptomen kunnen een zwakte en prikkelbaarheid, verhoogde prikkelbaarheid zijn. Frequente verschuivingen en scherpe stemmingswisselingen, tranen. Ze kunnen ook worden typische en slaapstoornissen, slechte tolerantie van sterke geuren en geluiden, felle lichten, en onregelmatigheden in het vegetatieve deel van het zenuwstelsel. Al deze symptomen zal geleidelijk toenemen, en in de vroege stadia kan manifesteren vermoeidheid en vermoeidheid, en later vergezeld door prikkelbaarheid en stemmingswisselingen met ongeduld.

De manifestaties van het syndroom zullen grotendeels afhangen van de oorzaken die het veroorzaken. Als de aanvallen van malaise zich manifesteerden na acute ziekten. Meestal nemen ze de vorm van emotionele zwakte en spanning, maar ook om de gevoeligheid te verhogen. Als dit is een gevolg van traumatisch hersenletsel, dan pathologie wordt gekenmerkt door symptomen van ernstige hoofdpijn en problemen in het autonome zenuwstelsel. Bij vroege stadia van hypertensie en atherosclerose aanwezigheid van symptomen kan gepaard gaan met ernstige vermoeidheid, stemmingswisselingen en zwakte. Het syndroom kan worden gegenereerd als gevolg van langdurige fysieke of emotionele, intellectuele overspanning. Besmettelijke of niet-infectieuze pathologieën kunnen ook van invloed zijn. Uitgedrukt intoxicatie, ze zijn een belangrijke factor in de ontwikkeling van asthenie syndroom.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Автомобілі на польській реєстрації.

Малий Прикордонний Рух

база номеров мобильных телефонов украины скачать